Tid til en update herfra :-)

2017-06-22 10:26

Hej folkens.

 

Beklager den lange periode med tavshed på bloggen. Det skyldes udelukkende mangel på tid og overskud i et presset skema.

 

Efter sidste blog har jeg spillet 4 turneringer på Challenge Touren som er blevet til en top10 placering, en placering som delt 42 og to missede cuts. Spillet har været udmærket, men jeg har kæmpet med at få bolden i hul. Scores har generelt været okay og stabile, men jeg har ikke rigtig skudt i bund endnu. Der har været bud efter det et nogle gange, men det er ikke sket. Indtil videre i år er jeg i snit ifht. banens par faktisk under par, så jeg er ikke helt uden evner og det er ikke helt tosset det jeg laver, men mangler lige at steppe up og stikke dybt i ny og næ. Det kommer snart, for der bliver arbejdet hårdt på det der har holdt mig lidt tilbage. Jeg havde en session med mentaltræner Jesper Rasmussen som kiggede lidt på min putting og min tilgang til det og det jeg gjorde på greens, han fandt det lidt for metodisk og syntes jeg skulle være mere reagerede i stedet for beregnende og analyserende. Det har jeg prøvet at implementere kombineret med en helt ny type putter i tasken. Evn Roll hedder mærket, og det er noget min træner Mark Housego arbejder med til dagligt som clubfitter hos Mizuno.

Samme dag som jeg var sammen med Jesper mødtes jeg med Mark om eftermiddagen og vi lavede en putter fitting hvor vi fandt frem til at den putter der er i tasken nu, gør det nemmere for mig at rulle bolden som den skal og dermed putte bedre!

 

Endvidere er der kommet en ny driver og nye jern i bagen, begge fra Cobra. Hardy er så sød at hjælpe med dette og på allerbedste måde. Jeg er ikke tvunget til at putte grejet i bagen, men virker det ligeså godt eller bedre end mit gamle, så skal jeg bare skrive hvad jeg skal bruge og så leverer han. Fantastisk!! Tak Hardy :-)

 

Sidste uge var jeg på ferie med Michelle og Philip, pausen kom perfekt timet og vi havde en rigtig god tur til Malaga hvor vi havde lejet et hus lidt uden for byen. Jeg havde ingen golfkøller med flyet til Malaga, så den stod på 100 % ferie - hvilket var lækkert! 

 

Nu er jeg så tilbage på arbejde og med fuld fokus, overskud og genopladede batterier. Jeg har Simon Willer på bagen i denne uge her i Danmark, hvor Challenge Touren besøger Syddanmark nærmere betegnet Royal Oak.

 

Banen er sat herligt op med tyk semirough, endnu tykkere rough ved siden af denne og så er greens, som altid hernede, fine at putte på! Svært at spå med scores, for der er altid nogen der finder en vej rundt, men over fire runder tror jeg ikke vinderscoren bliver minus 20 som er sædvanligt på Challenge Touren.  Det bliver vigtigt at ramme fairways, for er man uden for denne så bliver det hip som hap om man kan slå efter green eller ej, og kontrollen forsvinder. Er man i den tykke rough, så er man heldig hvis man finder bolden, og finder man den kan man ikke slå den 50 meter, hvis overhovedet så langt.

 

Jeg håber på at se nogle danskere langs fairways og omkring greens således vi kan få en dansker med helt frem på søndag.

 

God tirsdag aften.

 

 

Sportslige Hilsner fra Hjelm